null Naroa Intxausti eta Arkaitz Mendoza - Arabako Musika Klasikoko Zikloa

Concierto

Música

Naroa Intxausti eta Arkaitz Mendoza - Arabako Musika Klasikoko Zikloa

Naroa Intxausti eta Arkaitz Mendoza - Arabako Musika Klasikoko Zikloa

Naroa Intxausti eta Arkaitz Mendoza 

Kontzertu hau Arabako Musika Klasikoaren Zikloaren parte da. Arabako Foru Aldundiko Kultura eta Kirol Sailak antolatutako ziklo honek urtez urte musika klasikoa lurraldeko hainbat herritara eramatearen aldeko apustua egiten du.

Programa hau 2011tik egiten da  "Donostiako Musika Hamabostaldia"rekin elkarlanean, hortaz, interpreteen kalitatea ziurtatuta dago. Parte hartzen duten udalek ere laguntzen dute kontzertuak gauzatzen.

Aurtengo edizioan 6 kontzertu eskainiko dira, Arabako kuadrilletan banatuta. 2023ko Arabako Musika Klasikoaren Zikloa abuztuan zehar izango da Ekora, Araia, Laudio, Argantzun, Aramaio eta Gaubea herrietan.

Naroa Intxausti: Sopranoa
Arkaitz Mendoza: Pianoa

Programa:

•    Frauenliebe und Leben op.42 - R. SCHUMANN
o    «Seit ich ihn geschen»
o    «Er, der Herrlichste von allen»
o    «Ich kann’s nicht fassen, nicht glauben»
o    «Du Ring an meinem Finger»
o    «Helft mir, ihr Schwestern»
o    «Süjber Freund, du blickest»
o    «An meinem Herzen, an meiner Brust»
o    «Nun hast du mir den ersten Schmerz getan»


•    Intermezzo op.118 nº2 - J. BRAHMS

•    Ariettes oubliées - C. DEBUSSY
o    «C’est l’extase langoureuse»
o    «Il pleure dans mon coeur»
o    «L’ombre des arbres»
o    «Paysages belges. Chevaux de bois»
o    «Aquarelles I. Green»
o    «Aquarelles II. Spleen»

•    Gymnopédie nº1 - E. SATIE

•    Six mélodies op.17 - E. LALO
o    «Comment disaient-ils?»
o    «Puisqu’ici bas toute Âme»
o    «L’aube naît et ta porte est close!»
o    «Dieu qui sourit et qui donne!»
o    «Oh! Quand je dors!»
o    «Amis, vive l’orgie!»

Programaren gaineko oharrak 
Édouard Lalo sinesmen handiko gizona izan zen, eta izaera saiatukoa. Aitak militarra izatea nahi zuen, baina Lalo kontserbatorioan sartu zen eta musika germaniarretik elikatu zen, bai eta Schumann eta Brahmsen partiturak debozio handiz aztertu ere. Gertaera hori mugarri bat izan zen bere konposizio lanetan, batez ere orkestretarakoetan. Baina hark zuen konpositore ospeak ez zirudien aukeratuen artean zegoenik, eta, bere hari laukotearekin batera, XIX. mendearen erdialdeko hamarkada horietan modan zegoen Germaniako errepertorioa barreiatzen eta zabaltzen joan zen.Eta, gutxi balitz, kontzertu enpresa bat sortu zuen, frantziarrak Europako gustuak barneratzen has zitezen lagunduko zuena. 
Horrela, Schumann-en eta Brahms-en musika Laloren obrarekin lotu nahi izan dugu, zeina egitura formalean eta harmonikoan germaniar musikaren obra handiekin lotura estua duten lehenengo musika erromantiko frantziarren adibide argia baita. Baina germaniarra frantsesen gustuetara hurbiltzeko bidaia horretan, korronte germaniarraren kontrako korronte garbia islatu nahi izan dugu, estilo germaniarretik askatu nahi duten erreferentziazko bi egile: Debussy eta Satie. Koloreak, naturaren zertzelada, arabiar estiloak eta argiztapen handia, XIX. mende amaierako inpresionismoa iradokitzen dutenak.
Bidaia zoragarri bat, sustrai erromantiko klasikoak eta irmotasun estilistiko handia dituen Alemaniatik musikaren motibazio desberdinak eta kontrajarriak jasotzen dituen Frantziara, bere nortasun ikurrik ezkutuenera iritsi arte: ikuspegi inpresionista artearen adar guztietan.

Interpreteak 
Naroa Intxaustik Piano eta Kantu karrerak egin zituen Bilboko Goi-Mailako Kontserbatorioan, eta kalifikazio bikainak lortu zituen. Teresa Berganzaren, Isabel Reyren edo Dalton Baldwinen masterclass-en bidez bere prestakuntza osatu zuen.
Nazioarteko lehiaketetako hainbat sariren irabazlea izan zen 2003an, operan Bastiana (Bastian e Bastiana) paperean bebuta egin zuen ezkeroztik. Horrez gain, errepertoriko rol nagusiak interpretatu zituen, hala nola Marzelline (Fidelio), Susanna (Le Nozze di Figaro), Museta (La Boheme), Sandrina (La finta glardiniera), Klorinda (La Cenerentola) edo Frasquita (Carmen).
Sarri eskatu diote kontzertu interpretea izan dadin, eta 9. sinfonia (Beethoven), Messiah (Haendel), Die Jahreszelten (Haydn), Carmina Burana (Orff), Elias (Mendelssohn) edo Exsultate, jubilate (Mozart) lanak kantatu ditu. Orkestra zuzendari ospetsuekin lan egin du, hala nola Michael Guettler, Michael Hofstetter, Christophe Rousset eta Pedro Halffterrekin; baita eszena zuzendari ospetsuekin ere, hala nola Giancarlo del Monaco, Peter Mussbach, Emilio Sagi, Balász Kovalik edo Calixto Bieitorekin.
Besteak beste, honako hauetan abesteko gonbita jaso du: OLBE-ABAO, Gran Teatro del Liceu, Berliner Philarmonie, Alte Oper Frankfurt, Kammeroper Schloss Rhelnsberg, Konzerthaus Berlin, Palau de la Música Catalana edo Schwetzinger Festspiele. Der Ferne Klang operaren (Schrecker) Staatsoper unter den Linden ekoizpenaren Espainiako estreinaldian, "Mixi" interpretatu zuen Sevillako Maestranza Antzokian, Pedro Halffterren zuzendaritzapean.
2012tik 2016ra, Naroa bakarlari iraunkorra da Stadttheater Giessenen, eta bertan entzun ahal da paper hauetan: Galatea (Acis e Galatea), Susanna (Le Nozze di Figaro), Ännchen (Der Freischütz), Poppea (Agrippina), Ilia (Idomeneo), Donna Anna (Don Giovanni), Berenguera (Riccardo I), Servilia (La Clemenza di Tito), Linda (Linda di Chamounix), Zulema (La Conquista di Granata) edo Anna (La Dame blanche). Oberto opera (Imelda) grabatu du, Michael Hofstetter-en zuzendaritzapean, Oehms zigilurako.
Hurrengo proiektuen artean, nabarmentzekoa da Zaira paperean egindako debuta, Belliniren opera homonimoan. Gainera, hainbat produkziotan parte hartuko du, hala nola Krieg opera garaikidean, stell dir vor er wäre hier-en (Marios Felix Lange), Rossiniren Petite Messe Solennelle-en, Händel-en Messiah-en, edo Orfeo ed Euridice-n (Gluck), Pina Bausch-ek Gluck Fespiell-erako egindako eszenaratze txalotuan.

Arkaitz Mendoza Pianoan, Organoan eta Musikaren Historian lizentziatua da Donostiako, Baionako eta Errioxako Unibertsitateko kontserbatorioetan. Ezagutzak bi masterren bidez zabaltzen ditu: Kultura Kudeaketa eta Orkestra Zuzendaritza, Alcala de Henaresen eta Madrilen. Piano masterclass-ak jaso ditu Boris Bloch, Russell Sherman, Paul Badura Skoda eta Alicia de Larrocha maisuengandik, bai Daniel Roth-engandik organo masterclass-ak ere.  1998an, Londresko Guildhall Schoolaren "Errezitaldi Ziurtagiria" lortu zuen. Piano errezitaldiak eskaini ditu Espainiako hiri askotan, hala nola Bartzelonan eta Donostiako Musika Hamabostaldian, azken edizioetan. Nabarmentzekoa da Aita Donostiaren Euskal Preludioen interpretazioa, haren heriotzaren 50. urteurrena omentzeko. 2007an piano errezitaldi bat eskaini zuen Donostiako Kultura Musikaleko Elkartearentzat hiriko Kursaal Auditoriumean, eta arrakasta handia izan zuen ikusleen eta kritikarien artean. Urte horretan bertan, Argentinan eta Uruguain zehar nazioarteko bira bat egin zuen piano kontzertista gisa, eta guztira 12 kontzertu eman zituen Eusko Jaurlaritzak aukeratu ondoren. Hurrengo urtean, Japoniako lurretan errezitaldi bira bat egin zuen, hain zuzen, Tokion, Kawagoen eta Koben.
Ganbera musikaren zale amorratua da, eta artista askorekin lankidetzan aritu da nazioko hainbat ziklotan. Era berean, pianista laguntzailea da Bilboko Orkestra Sinfonikoan eta Nafarroako Orkestra Sinfonikoan, eta Kamerata EusKdivarius taldearen sortzaile eta musika zuzendaria da. Talde horrekin izan da L. van Beethovenen 9 sinfonien zuzendari 2020an. Lehen piano disko hau argitaratu du bakarlari gisa: “La noche flexible”. Frédéric Chopin-en "Nocturnos" eta Harkaitz Cano euskal idazlearen poesia lotzen ditu. Irakasle izan da, piano errepertorista gisa, Donostiako Francisco Escudero Kontserbatorio Profesionalean, eta gaur egun Errepertorio irakaslea da, pianistarekin, Musikene Euskal Herriko Goi-mailako Musika Ikastegian.


 

 

 

Datak

2023/08/12

Ordutegia

20:00

Tokia

Eliza

Argantzon

laguntzailea

 

 

Prezioa

Gratis

URL - Web
online ekitaldia